Geen post door personeelsgebrek

Post

Wat een absurd nieuwsbericht staat er vandaag ineens op nu.nl. De TNT heeft problemen met postbezorging vanwege personeelsgebrek. Maar andere uit andere berichten maak ik op dat ze een personeelsoverschot hebben.

Dat het met de kwaliteit van de post niet al te best gesteld is, merk ik bijna dagelijks. Als ik al post krijg, dan is het regelmatig voor een buurman, of zelfs wijkgenoot. Mijn buren en wijkgenoten krijgen dan weer mijn post. Klagen helpt geen zier, de TPG doet er helemaal niets aan.

Kijk een foutje maken kan best, en ik ben niet te beroerd om even een wandelingetje te maken om de post op het juiste adres af te geven. Maar als ik dit bijna dagelijks kan gaan doen, vraag ik me af wat het nut nog is van de postbezorger.

En nog erger, wie garandeert dat ik alle post daadwerkelijk binnen krijg? En als ik dan ineens een rekening te laat betaal en extra kosten moet betalen, wie is er dan verantwoordelijk. Juist, niet TPG, niet de rekeningverstuurder, maar IK. Dus die slechte bezorging kost ons allen geld.

Het wordt tijd dat er wordt ingegrepen in de post markt. Het is een grote postpuinzooi hier in de randstad.