Hele vreemde mail van NS

ns

Omdat ik een OV chipkaart heb, en deze ook wilde gebruiken voor de trein heb ik een tijdje terug mijn mailadres aan de NS gegevens. Ik heb ze nooit toestemming gegeven om mijn mailadres voor iets anders te gebruiken dan OV-chipkaart gerelateerde zaken. Al snap ik niet waarom een mailadres nodig is bij gebruik van de OV-chipkaart.

Maar vandaag, om 17,59 krijg ik een mailtje van de NS. Het onderwerp: “U e-mailadres bij de NS”. In dit mailtje leggen ze me uit dat ze mijn mail-adres toch willen gebruiken voor ‘kortingsacties’, nieuwsbrieven en aanpassingen in de dienstregeling. Ook wijzen ze me op hun privacybeleid en geven ze mij een uitschrijfmogelijkheid (op zich wel weer netjes). Maar ik heb niet gevraagd om NS-Spam. En nu moet ik mij uitschrijven!

Dit klopt voor geen meter! Dit is misbruik van een klantenbestand!

Uw e-mailadres bij NS

Geachte heer, mevrouw,

U heeft uw e-mailadres aan ons opgegeven. Daardoor kunnen wij u op de hoogte houden van belangrijke aanpassingen in de dienstregeling en kortingsacties. Maandelijks ontvangt u op dit mailadres ook onze nieuwsbrief.

Wij gaan zorgvuldig om met uw e-mailadres. Hier leest u meer over ons privacybeleid. Wilt u toch liever geen informatie en aanbiedingen van NS ontvangen? Dan kunt u zich gemakkelijk afmelden. Dit is ook altijd mogelijk via de link in de e-mailnieuwsbrief. U bepaalt dus zelf of u onze informatie wilt blijven ontvangen.

Wilt u meer informatie? Stel uw vraag op ns.nl.

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt

Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. U kunt hier helaas niet op reageren.

2 thoughts on “Hele vreemde mail van NS

  1. Hoi.

    Ik heb vandaag dezelfde mail gehad. Ik vraag me alleen af of het van de NS is en geen spam, want de link om je af te melden bevat niet ‘ns.nl’, in plaats daarvan: http://ns-emailpermissies.actiesite-2organize.com

    Zou dat laatste (actiesite-2organize.com) niet uiterst onprofessioneel zijn?

    Ik hoop dat anderen meer informatie hierover hebben.

    • Dat het van een ander maildomein komt is typisch NS. De mail die ik krijg van de klantenservice komt van Custhelp.com.

      De mail, kreeg ik na het sturen van een opmerking over deze mail, ziet u hier:

      Geachte heer Berck,

      Graag beantwoorden wij uw e-mail.

      Conform de regels van de Opta mag in de consumentenmarkt, de permissie standaard op “ja” staan en kan de klant dit intrekken, indien niet gewenst. Het spijt ons dat u onze e-mail als onaangenaam heeft ervaren.

      Uw reactie hebben wij geregistreerd. Op deze wijze krijgen wij een goed beeld van de ervaringen en klachten van onze klanten. Hartelijk dank dat u de moeite hebt genomen dit aan ons te laten weten.

      Mocht u nog vragen hebben dan beantwoorden wij die graag.
      Het referentienummer is: 24155025

      Wij vertrouwen erop u hiermee geïnformeerd te hebben.

      Met vriendelijke groet,

      NS Klantenservice

      Dus ze weten dondersgoed hoe het zit, het is allemaal legaal, maar niet fatsoenlijk!

Comments are closed.