Revolutie: Verneuk de staatskas

Bosjesman

Ondertussen ligt Nederland al bijna 90 dagen op z’n gat, en dat gaat nog wel even duren nu Wilders deze coalitieonderhandelingen heeft gestaakt. Gelukkig hebben we nog een demissionair kabinet dat lekker aan ‘t werk is en van alles nog even gauw er doorheen ramt. Zo ook een prijsverhoging op verkeersovertredingen.

En waarom, om de staatskas te spekken natuurlijk. Het argument verkeersveiligheid gaat al lang niet meer op. We zijn al een van de veiligste landen wat betreft verkeer, en de meeste boetes worden gegeven omdat er te hard gereden wordt op de snelweg. Niet op plekken waar de verkeersituatie onveilig is.

Als Justitie, Hirsch Balin (daar is tie weer),  Koos Spee en de KLPD nou eens eerlijk waren, en ons eerlijk meldde dat dit een extra inkomsten bron is voor de staatskas zouden er veel minder mensen steigeren. Maar nu ze het weer op verkeersveiligheid gooien, is wat mij betreft de maat vol. Rot toch op met die slappe excuses. Houdt toch eens op met dat bemoederende gedrag. Wij, Nederlanders zijn volwassen en kunnen zelf wel nadenken.

Revolutie!!1!!

Maar het is best eenvoudig om de staat, justitie, Koos Spee en consorten het eens flink moeilijk te maken. Maar wil dit slagen moet iedereen, maar dan ook echt iedereen meedoen. Wat nou als we met ons allen, we een jaar lang ons aan de regels houden. Dus even niet door rood jagen om drie uur ‘s nachts op dat kruispunt in de ‘fucking middle of nowhere’ of 120 rijden op een 5-baanssnelweg waar je maar 100 mag of 85 rijden op de A12 of 4 uur ‘s ochtends…

Als we ons allemaal aan de regels houden, 1 jaar lang. Dan gaat het hele verkeerspolitieapparaat failliet. Dan is er niemand meer die zeikboetes kan uitdelen van 4 kilometer te hard, of kan gaan flitsen in de ‘fucking middle of nowhere’.

Het is lastig, dat weet ik. Maar als je je bedenkt daar op die weg, zonder medeweggebruikers en je wilt het gas indrukken, dat het voor de ‘goede zaak’ is dan beloof ik je dat je met een grote grijns die 80 op de a12 rijdt in het donker.