Chatten met de Philips helpdesk

TV

Op mijn Philips tv kreeg ik bij de firmware-update een nieuwe optie genaamd: Scenea. Ik had geen idee wat ik ermee moest. Zoeken op internet bracht geen duidelijkheid, dus heb ik het Philips gevraagd…

Zie hier mijn log met de Helpdesk:

Welkom bij Philips Chat, u chat met Onno. Hoe kan ik u helpen?
Bezoeker: Goedemorgen
Onno: goedemorgen
Bezoeker: Ik heb van de week mijn TV (32PFL5604H) geupdate met nieuwe
firmware. Sindsdien heb ik een nieuwe optie waar ik weinig van snap:
Scenea. Wat is dat en wat kan het?
Onno: Graag zou ik u doorverbinden met een collega van mij, die kan
u vraag beter in behandeling nemen. Heeft u een moment geduld alstublieft?
Bezoeker: Ja hoor

De chat is doorgegeven aan Martijn

Martijn: goedemiddag u chat met martijn, een moment alstublieft
ik lees het voor u door
Bezoeker: Ok, geen probleem...
Martijn: ah pardon, wat begrijpt u niet aan scenea?
Bezoeker: Nou wat is het, hoe werkt het en wat kan ik ermee...
Bezoeker: Op internet en in de handleiding is niets over deze functie
te vinden
Martijn: deze functie laat u voor enkele uren een plaatjes als
achtergrond instellen
Bezoeker: En wat heb ik daar aan?
Martijn: via usb kunt u foto's als een achtergrond draaien,
bijna net als op de pc
Martijn: als de tv een groot zwart scherm is, waar u niet van houdt
Martijn: kunt u het opfleuren met een mooie foto of achtergrond
Bezoeker: aah,... nog meer stroomverbruik dus πŸ˜€
Martijn: het is puur een sfeer update
Bezoeker: nou ja ik weet in iedergeval wat het is, nutteloos dus πŸ˜€
Martijn: dat is de andere zijde maar wel een nuchtere kijk mag ik zeggen πŸ™‚
Bezoeker: Dank en tot later

Zoals je ziet heeft Martijn nog wel een beetje humor. Maar Philips ook. Ik kan mijn TV instellen als schilderij, de meest nutteloze optie van een TV ooit… Het is puur een sfeer update πŸ˜€

O, en Martijn van Philips, als je dit leest, je shift-knop is stuk. Aan het begin van een zin hoort een hoofdletter.